lørdag den 5. maj 2012

Stop me if you think you've heard this one before

Selv om stot set intet er så helligt for mig, som det engang var, anså jeg det alligevel som lettere blasfemisk, da jeg første gang hørte den engelske dj, producer m.m. Mark Ronsons livtag med et af mine absolut all-time Smiths-favoritter STOP ME IF YOU THINK YOU'VE HEARD THIS ONE BEFORE . The Smiths udsat for soulfraseringer og hiphopbeats, det var lige en tand for hård kost for undertegnede.
Men efter et par års tilvænning er jeg blevet ret glad for versionen. Kom faktisk i tanke om den ifm. læsning og lytning af indlægget om Fine Young Cannibals, der også - i mine ører - er en vellykket soulificering af en klassiker.
Som bonusinfo skal det nævnes, at det er en gut ved navn Daniel Merriweather, der lægger vokal til. Han havde for ca. 3 år siden et pænt med nummeret Change, der er en gang gedigene soulpop med lidt rap indeover. Men det er jo en hel anden historie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar