mandag den 7. maj 2012

Jeg har muligvis hørt originalen, jeg aner det faktisk ikke. Når Band of Horses har været sat på anlægget, har jeg foreslået et pladeskift, og de gange de har optrådt steder, hvor jeg har opholdt mig, er jeg trukket ned i den anden ende af festivalpladsen. Det gjorde jeg til Beatday, det gjorde jeg til sidste års Northside. Skulle jeg forsøge at beskrive, hvor meget Band of Horses kastrerede Neil Young lyd keder mig ville internettet løbe tør for plads, men for (indsæt navn fra underverdenen) hvor jeg dog bare knuselsker Copenhagen Collaborations fortolkning af "Funeral". Det er en kærlighed, der har holdt ved siden udgaven første gang blev postet på Codys Facebookprofil, og hvor ømme og københavnerbevidste flokken af unge håbefulde musikere end måtte se ud, så er der musikalsk intet at pille ved. "I like how every type of hipster is represented in this video" lyder en af kommentarerne på YouTube, selv kan jeg virkelig, virkelig godt lide denne coverudgave.

Copenhagen Collaboration "Funeral"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar