torsdag den 10. maj 2012

Det er svært ikke at frygte det værste når den på alle leder og kanter kødløse Conor Oberst er med til at omsætte lyden af gamle mænds fællessang til noget mere opdateret. Anledningen var Jenny Lewis første plade i eget navn, og nummeret var "Handle With Care". Jeg blev blæst væk af "Rabbit Fur Coat", da den udkom i 2005. Gudskelov lå lyden på pladen langt fra hvordan Rilo Kiley (Jenny Lewis' band) lød. Især blev jeg blæst væk af denne let uptempo udgave af Travelling Wilburys nyklassiker. Udover Jenny Lewis og kaptajn kødløs var også M.Ward og Ben Gibbard fra Death Cab For Cutie med på nummeret. Hvor højt jeg end spiller "Handle With Care" kan jeg dog ikke sige mig fri for at høre Peter Bellis stemme gnægge "..den gamle gøgler rejser nakken" et inde bagest fra højttalerens dyb.

Jenny Lewis m.fl. "Handle With Care"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar