søndag den 29. januar 2012

Jeg er ikke den store David Bowie fan, og slet ikke af de titler, der skabte hans navn. Lyden af 70'erne tiltaler mig på ingen måde, alt var af en eller anden grund bare så pissefesent produceret (med forbehold). Skal man tale om at jeg alligevel har en yndlingsplade med Bowie, så er det den bonus-cd, der fulgte med "Bowie at the Beeb", indeholdende en liveoptagelse fra 2000. Live lever numrene, og sætter sig ud over den oprindelige produktion. "Space Oddity" er ikke at finde på cd'en, men det er den til gengæld på Natalie Merchants liveplade "Live in Concert" fra 1999. Natalie Merchant skruer helt op for vokalen i hendes fortolkning, der er langt mere varm og indbydende end originalen. Jeg havde luret lidt på 10.000 Maniacs, men det var det her nummer, der endegyldigt overbeviste mig om, at Natalie Merchant var værd at lytte til.

Natalie Merchant "Space Oddity"

3 kommentarer:

  1. Ja, bonus live tingen på Bowie At The Beeb er mere end forrygende....velspillet er vist en underdrivelse på den optagelse....

    SvarSlet
  2. Øv, man må ikke høre musikken, skriver youtube.

    SvarSlet
  3. Jeg har ændret linket så det bliver live fra Jay Leno i stedet for pladeudgaven.

    SvarSlet