fredag den 27. januar 2012

Første gang jeg oplevede Peter Sommer live, var som en del af Superjeg, da de en aften for længe, længe siden varmede op for Nikolaj Nørlund på Rytmeposten i Odense. Peter var iklædt en anorak, muligvis med hætten trukket op, attituden husker jeg i hvert som værende så tilknappet, at den snildt kunne have været det.

Forleden rodede jeg så rundt i mine bootlegoptagelser, på jagt efter en cd, der havde sat sig uden for den alfabetiske orden. Her stødte jeg på en uspecificeret Peter Sommer optagelse, der skulle vise sig at være en DR optagelse, fra koncertrækken Trax, hvor forskellige kunstnere vendte snuden hjemad, hvorfor denne optagelse stammer fra Skanderborg. Det afsluttende nummer er fordansket udgave af Oasis "Some Might Say", der nu hedder "Som Man Siger". Ringen er hermed sluttet.

Peter Sommer - "Som Man Siger"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar