mandag den 20. februar 2012

Jeg stødte på Dean & Britta før jeg havde hørt om Galaxie 500 og Luna. Deres 2003 udgivelse "L'avventura" blev rutinemæssigt for de nye indieudgivelser sat på anlægget da jeg havde pakket den ud i af dagens leverance fra hvad jeg gætter på har været enten VME eller MNW, den tids to førende danske indiedistributører. Uden at være sikker mener jeg at kunne huske, at jeg var ramt fra starten. "L'avventura" var (og er) fra ende til andet en indbydende popperle af en plade, blød og indbydende i lyden, og stilsikkert gennemført. Et enkelt nummer var genkendeligt allerede fra første gennemlyt, ægteparret tager livgreb på Madonnas "I Deserve It" og slipper mere end levende fra det. Tonet ned i forhold til originalen, er den tro mod stilen på "L'avventura".

Dean & Britta "I Deserve It"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar