lørdag den 23. juni 2012

Jacky

Jeg kender ikke vildt meget til den franskssyngende, belgiske sanger Jaques Brel, men for nogle måneder siden gæstede den gode Jim Q. Holm (musikbooker, West Ham og FCK-fan m.m.) radioprogrammet Mod Strømmen (Christiania-kanal) og spillede bl.a. et par Brel-numre, og det gav mig i den grad lyst til at høre mere. Indtil da havde jeg stort set kun kendt JACKY.  Denne sang bliver fortolket (i engelsk oversættelse) af to sangere, jeg sætter meget højt. Nemlig Scott Walker og Marc Almond.  Scott Walkers version kan høres HER. Og selv om jeg ikke er i tvivl om at Marc Almond kender Brels originalversion, ligger hans version sig tæt på af Walkers.
For er par år siden så jeg Marc Almond optræde i Århus. Der var højst et par hundrede til stede i et halvtomt Voxhall, men Marc Almond gav sig 100% og i min bog var Jacky et af koncertens højdepunkter. HER er en hæderlig amatøroptagelse fra samme tour.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar