onsdag den 18. juli 2012

Wonderful life

I sommeren 1987 storhitter den engelske sanger, Black, med singlen Wonderful life. Et skarpt skåret popnummer, der rammer såvel poptøserne som unge mænd i lange sorte frakker og som lytter til Depeche Mode, Cure og Smiths - jeg var selv i sidste kategori!

Wonderful life er en break-up sang, med en kuldslået og rammende sarkastisk undertone, og sangen er ledsaget af én af den tids bedste videoer.

Sangen er langtidsholdbar - og holder den dag i dag - men de senere år har jeg kun hørt den i forbindelse med Nephews koncerter, hvor den er spillet enten som intro eller outro, ligesom bandet selv inkluderede den i deres sæt, da de for 2-3 år siden spillede på Gimle.

Og forleden, da jeg besøgte én af mine venner, Michael, hørte jeg den igen. Dog ikke i original versionen, men i en version med Tom Collins (Editors) og Andy Burrows (Razorlight) fra deres 2011-julealbum, Funny Looking Angels.

Originalen er fortsat bedst, men Collins' mørke og melankolske stemme står smukt til teksten og musikken, og samtidig med, at de er meget tro mod forlægget, gør de også nummeret til deres eget.

Lyt med og vurder selv:



Og her i en live-udgave:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar