onsdag den 25. april 2012

Compulsion

Jeg har for tiden noget af et Depeche Mode-flip. Er endda i øjeblikket godt i gang med en i øvrigt udmærket og ret nørdet buografi om dem med titlen Stripped. En del grupper har lavet Depeche-covers, ofte har man forsøgt med rockede arrangementer, men jeg husker ikke nogen rigtig gode bud.
Depeche Mode-sangskriver Martin Gore har indspillet et par albums med coverversioner, som jeg kun kender overfladisk. Jeg ved dog, at der både har været tale om forholdsvis kendte numre med bl.a. Nick Cave og helt obskure sager, som COMPULSION, oprindeligt indspillet af den for mig totalt ukendte Joe Crow. Venlige mennesker har i øvrigt lagt originalen på youtube.
Der er tale om en fin, lidt underspillet sang, og det er en fornøjelse at høre Gore fra en mindre svulstig (eller man kunne være venlig og skrive følsom) side... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar