torsdag den 22. marts 2012

Da jeg arbejdede i Moby Disc, arbejdede jeg om mandagen sammen John, der i sin tid havde været én af de tre, der grundlagde butikken i mere ydmyge omgivelser end butikken har nu. Ifølge ham kunne der ikke være nogen tvivl om at han var den pladehandler i Danmark, der havde solgt flest eksemplarer af Loves "Forever Changes", og jeg har ingen grund til at tvivle på ham, for John var stenhård når det kom til psykedelisk musik fra "dengang". Den vogn hoppede jeg hen ad vejen også delvist på, bl.a. takket være John. 

En af mine stadige favoritgrupper Calexico udsendte i 2003 nummeret som en selvstændig single.  Ikke meget er lavet om i forhold til originalen, men nummeret bliver helt deres eget. En kende peppet op, og med fuldt blæs på mariachihornene lyder det langt bedre end originalen i mine ører, og alligevel er det så forbandet tæt på udgangspunktet.

Calexico "Alone Again Or"
Love "Alone Again Or"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar