tirsdag den 22. maj 2012

Africa

Jeg har på min egen blog tidligere skrevet om Low's version af Toto-hittet Africa, men de gør det så godt og originalt, at jeg gerne gør det igen.

Toto er ret beset én af mine gulity pleasures, om end de nu om dage meget sjældent spilles hjemme på min egen matrikel, men når jeg hører Africa, Roseanna, I'll be over you, I won't hold you back og så videre i radioen eller til fester, fanger jeg ofte mig selv i at nynne med og mærke, at det sædvanligvis høje humør stige et par grader.

Africa er i mine ører en udødelig klassiker, hvor årene siden udsendelsen har været nænsomme ved den. Og Low viser stor respekt for den, hvor de bærer den ind i deres eget afdæmpede univers, og Mimi Parker fremfører den, som havde englene taget bo i hende.

Vurder selv - musikken cirka 1½ minut inde i klippet:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar